PDU

راهنمای انتخاب PDU شرکت APC

چگونه واحد توزیع توان (PDU) فناوری اطلاعات را انتخاب کنیم؟

یکی از چالش های مرتبط با واحد های توزیع برق رک یا (PDU) این است که کدام را از میان طیف گسترده ای از گزینه ها انتخاب کنیم . در اکثر موارد ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد (از 700 تا 1000 مدل) که فروشندگان باید جهت محدود کردن این انتخاب ها گزینش گر هایی را برای محصولات ارائه دهند. چالش های دیگری نیز شامل حفظ در دسترس بودن سیستم و پشتیبانی از تجهیزات با چگالی بالاتر وجود دارند. بعد از اینکه رک PDU انتخاب می شود ، مدیران فناوری اطلاعات از خود می پرسند که آیا این PDU از نسل بعدی تجهیزات فناوری اطلاعات از نظر ظرفیت برق ، نوع دوشاخه (های) برق و مقدار دوشاخه پشتیبانی می کند یا خیر. روند هایی مانند مجازی سازی ، زیرساخت های همگرا و راندمان بالا ، نیاز ما را به یک استراتژی جامع برای انتخاب PDU های رک افزایش می دهد. این مقاله معیار های انتخاب توزیع برق رک فناوری اطلاعات و تصمیمات عملی مورد نیاز برای کاهش زمان خرابی را مورد بحث قرار می دهد.

مقدمه:

واحدهای توزیع برق رک(PDU) با طیفی از ویژگی‌های مختلف، رتبه‌بندی توان و ترکیب سیم‌های ورودی و خروجی در دسترس هستند.انتخاب PDU رک مناسب برای اهداف اجرایی گاهی اوقات می تواند دشوار باشد، به خصوص بدون داشتن اطلاعات دقیق از قطعه ای که در یک رک قرار می گیرد. روندهایی مانند مجازی سازی، زیرساخت های همگرا (محاسبات، ذخیره سازی و شبکه) و کارایی بالا نیاز به یک استراتژی جامع برای مدیریت تجهیزات در رک های فناوری اطلاعات را افزایش می دهد. این مقاله معیارهای انتخاب توزیع برق رک فناوری اطلاعات و تصمیمات عملی مورد نیاز برای کاهش زمان خرابی را مورد بحث قرار می‌دهد.

تعیین اینکه از کدام PDU رک در یک رک خاص استفاده شود نیاز به اطلاعاتی در مورد تجهیزات موجود در رک، توزیع برق در محل مورد استفاده و اولویت بندی برای عملکردهای اضافی دارد. معمولاً،  PDUهای رک به ترتیب “داخل به خارج” انتخاب می شوند:

  1. تعیین نوع و مقدار دوشاخه خروجی

  2. تخمین ظرفیت توان

  3. تعیین نوع دوشاخه ورودی

  4. انتخاب گزینه های دید و کنترل برای مدار های انشعاب

  5. انتخاب ضریب فرم و نصب

گام اول: تعیین نوع و مقدار دوشاخه خروجی​

با رویکرد “داخل به خارج” اولین تصمیمات بر اساس کاربرد داخل رک گرفته می شود.تجهیزات فناوری اطلاعات در رک ها می توانند انواعی از طریق های اتصال به برق را  داشته باشند.رایج ترین طریق های اتصال به برق در مراکز داده اتصال دهنده های C-13 و C-19 هستند (شکل 1 را ببینید) همانطور که توسط IEC 60320 تعریف شده است. اتصال دهنده های C-13 معمولاً در سرورها و سوئیچ های کوچک یافت می شوند، در حالی که تیغه ها و تجهیزات شبکه بزرگتر از 19-C به علت ظرفیت جریان بالاتر استفاده می کنند. تقریباً همه سرورهای جدید، شاسی های تیغه ای یا سوئیچ های مجهز به طبقه بندی سطح  می توانند از یکی ورودی های C-13 یا C-19 بسته به مقدار مصرف انرژیشان استفاده کنند.اکثر تجهیزاتی که نمی توانند از کابل C-13 یا C-19 استفاده کنند به سه دسته تقسیم می شوند:تجهیزات قدیمی، تجهیزاتی که 30 آمپر یا بیشتر را از یک سیم می کشند، یا تجهیزاتی که برای کاربردهای دیگر از جمله دستگاه های تهویه ، فن ها، و بسته های برق لپ تاپ که دارای اتصال دهنده برق منطقه ای هستند مانند NEMA 5-15مورد هدف قرار می گیرند.

شکل 1​

پریزهای C-13 و C-19 بیشترین استفاده را برای تجهیزات IT دارند

انتخاب ترکیب مناسب پریزها برای رک PDU با نگاهی به تجهیزات فناوری اطلاعات که در رک عمل می کنند شروع می شود. رک PDU باید حداقل به اندازه تجهیزات داخل رک دارای دوشاخه از هر نوع باشد تا بتوان هر قطعه از تجهیزات را به هم متصل کرد. بسیاری از اپراتورهای مراکز داده، PDU های رک با خروجی های بیشتری از هر نوع نسبت به مقدار مورد نیاز را برای بار اولیه انتخاب می کنند. این امکان خروجی های اضافی را برای تجهیزات آینده فراهم می کند.

جدول 1​

تعداد پریزهای مورد نیاز را برای ترکیب های مختلف تجهیزات فناوری اطلاعات ارائه می کند. یک ترکیب خروجی محبوب از چندین تولید کننده، (36) C-13 و (6) خروجی C-19 بوده است، زیرا امکان ترکیبی از تجهیزات با چگالی بالا یا کم را فراهم می کند. از منظر مرکز داده، این بدان معنی است که یک PDU رک معمولی می‌تواند عملاً به هر قفسه روی زمین خدمت کند. انتخاب یک پیکربندی پریز برق محبوب کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که PDU رک در انبار موجود است و هر زمان که نیاز باشد فوراً در دسترس خواهد بود.

نوع خروجی تعداد سیم برق در هر تغذیه محدوده چگالی تجهیزات فناوری اطلاعات
42 - 21 2 تا 9 KW سرورهای U1
21 - 10 3 تا 10 KW سرورهای U2/U4 محیط مختلط
12 - 6 6 تا 20 KW سرورهای تیغه ای
12 - 6 6 تا 20 KW شبکه با چگالی بالا
6 - 3 6 تا 25+ KW عمیق - شبکه با چگالی بالا
21 - 10 4 تا 8 KW ذخیره سازی شبکه
21 - 10 6 تا 8 KW زیر ساخت فناوری اطلاعات همگرا

گام دوم: تخمین ظرفیت توان

چندین روش را می توان برای تخمین حداکثر توان مورد نیاز برای هر رک فناوری اطلاعات استفاده کرد. هنگامی که الزامات برق مشخص شد، می توان یک PDU رک انتخاب کرد که حداقل توان کافی برای پشتیبانی از بار رک را فراهم کند.

  1. تخمین میزان مصرف برق تجهیزات داخل رک فناوری اطلاعات. این روش معمولاً زمانی استفاده می شود که از بارهای توان بسیار بالا مانند سرورهای طبقه بندی شده سازمانی، سرورهای تیغه ای یا شبکه های پرسرعت استفاده می شود. رتبه پلاک نام در این تجهیزات معمولاً بالاتر از استفاده واقعی است زیرا بر اساس توان مصرفی منبع تغذیه در بار کامل است. سرورها به طور کلی پیکربندی نشده اند تا تمام توان منبع را جذب کنند، بنابراین این رویکرد نسبتا محافظه کارانه در نظر گرفته می شود.

  2. چندین سازنده از جمله Cisco، Dell و HP ماشین‌حساب‌های آنلاینی را ارائه می‌کنند که می‌توانند با دقت بیشتری میزان مصرف برق واقعی را برای پیکربندی‌های خاص (تعداد و نوع کارت‌ها، درایوها و غیره) تخمین بزنند. اشنایدر الکتریک ابزار اندازه‌گیری را برای کمک به تخمین مصرف انرژی واقعی بر اساس مدل‌ها و پیکربندی‌های خاص ارائه می‌کند.جدول 1 راهنمایی هایی را برای مصرف برق رک معمولی بر اساس تجهیزات فناوری اطلاعات استفاده شده در رک ارائه می دهد.

  3. حداکثر سطح توان رک فناوری اطلاعات را بر اساس برآورد کل استفاده از مرکز داده ها تخمین بزنید. به عنوان مثال، اگر مرکز داده 1 مگاوات توان را به بار IT تحویل دهد و بار IT از 100 رک تشکیل شده باشد، آنگاه حداکثر سطح توان را می توان برای اکثریت قریب به اتفاق رک ها حدود 10 کیلو وات تخمین زد. تخمین و پیاده سازی این آسان تر از محاسبه حداکثر برای هر رک به صورت جداگانه است. این روش معمولاً زمانی استفاده می‌شود که محیط محاسباتی ناهمگن مورد انتظار باشد و پیش‌بینی تجهیزات IT خاص دشوار باشد. کاربر محیط را با محدود کردن نصب سرورهای اضافی در رک های فناوری اطلاعات که به حداکثر سطح توان نزدیک می‌شوند، مدیریت می‌کند. ماشین حساب اندازه گیری قدرت اشنایدر الکتریک راهنمایی هایی  در مورد اندازه‌گیری نیازهای برق مرکز داده ارائه می‌دهد.

گام سوم : تعیین نوع دوشاخه ورودی

با کامل شدن ملاحظات داخل رک، اکنون می توان در مورد توزیع کلی توان ردیفی تصمیم گیری کرد. ولتاژ سایت (یعنی 208 ولت، 240 ولت و غیره) باید تعیین شود. علاوه بر این، باید در مورد انتقال برق تک فاز یا 3 فاز به رک تصمیم گیری شود. برای درک مزایای برق سه فاز، به مقاله توزیع برق سه فاز EP901 Geist White Paper برای مراکز داده کامپیوتری مراجعه کنید.

طرح توزیع برق سایت (ولتاژ و فاز) و نیازهای برق برآورد شده، سیم برق ورودی یا آمپراژ مورد نیاز برای رک فناوری اطلاعات را تعیین می کند. برای تعیین اندازه سیم به جداول 2 و 3 مراجعه کنید. جداول ظرفیت توان پیوسته را بر حسب کیلووات در هر آمپر نشان می دهد. مقادیر سایه‌دار خاکستری نشان‌دهنده سطوح قدرت غیر معمول است که عموماً توسط مهندسان طراحی توصیه نمی‌شود.

جدول 2

مصرف برق پیوسته ANSI بر اساس ولتاژ ورودی و آمپر

3 فاز تک / تقسیم فاز اندازه سیم
415V 208v 240v 208v 120v
11.5 kw 5.8 kw 3.8 kw 3.3 kw 1.9 kw 20 A
17.3 kw 8.6 kw 5.8 kw 5.0 kw 2.9 kw 30 A
23.0 kw 11.5 kw 7.7 kw 6.7 kw 3.8 kw 40 A
28.8 kw 14.4 kw 9.6 kw 8.3 kw 4.8 kw 50 A
34.5 kw 17.3 kw 11.5 kw 10.0 kw 5.8 kw 60 A

جدول 3

مصرف برق پیوسته IEC بر اساس ولتاژ ورودی و آمپر

3 فاز
400V
تک فاز
230V
اندازه سیم
11.1 kw 3.7 kw 16 A
22.2 kw 7.4 kw 32 A

برای کاهش خطر اضافه بارهایی که ممکن است بر زمان کار تاثیر بگذارد، روش معمول این است که PDU ها را به <40A برای تک فاز یا 332A برای موارد مصرف 3 فاز محدود کنید. دیده شده است که رک PDU های بزرگتر از این، تجهیزات زیادی را در معرض خطر اضافه بار یک مدار شکن قرار می دهند.اگر به توان بیشتری در یک رک نیاز باشد، باید مجموعه دیگری از PDUها در مدارهای جداگانه نصب شود. بهترین روش این است که در صورت امکان از PDU های رک کمتر از 20A استفاده کنید زیرا این PDU ها حاوی قطع کننده مدار نیستند. این روش یک جزء را از مسیر برق حذف می کند و دارای مزایای  اطمینان هست.مدار همچنان مانند همیشه توسط یک قطع کننده مدار 20 آمپر بالادست محافظت می شود. یک روش خوب برای کشورهای 120 ولت، تغییر به 240 ولت است، مشابه کشورهای 230 ولت. این ولتاژ بالاتر در مدار 20 آمپری در مقایسه با 120 ولت، دو برابر برق را فراهم می کند.این موضوع در White Paper 128 تحت عنوان تغییر به توزیع AC 240 ولت در مراکز داده آمریکای شمالی بحث شده است.

به طور معمول، PDU های رک دارای دوشاخه های قفل کننده NEMA (آمریکای شمالی) یا IEC 309 (EMEA) برای اتصال به توزیع برق هستند. در موارد خاص، داشتن اتصالات ضد آب مطلوب است، زیرا اتصالات زیر یک طبقه مرتفع ساخته می شوند که ممکن است در صورت آتش سوزی با آب پوشیده شود، اگرچه این اتفاق غیر معمول است.

 رک PDU ها معمولاً در چندین طول سیمی مختلف موجود هستند. طول مناسبی باید انتخاب شود که حداقل به اندازه کافی شل شود تا بتوان سیم را به راحتی به پریز برق وصل کرد و در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری آن را مدیریت کرد. طول سیم 2 متری (6′) معمولاً برای رسیدن به توان ورودی کافی است.

 توصیه: در صورت امکان از PDU های رک 16A و 20A استفاده کنید زیرا کار با آنها آسان است، قابلیت اطمینان را افزایش می دهد و طرح بندی ها را ساده می کند. تهیه یک رک با PDU های رک سه فاز ظرفیت انرژی اضافی را برای بارهای آینده ارائه می دهد.

گام چهارم: انتخاب گزینه های دید و کنترل برای مدارهای انشعاب

Rack PDU ها همچنین می توانند قدرت را کنترل کنند و علاوه بر روند مصرف برق کلی در یک دوره زمانی طولانی، میزان مصرف برق آنی را مشاهده کنند. سه سطح دید در وضعیت برق سطح قفسه وجود دارد: پایه، نظارت و اندازه گیری.

یک نمای اولیه هیچ گونه اطلاعاتی درزمینه مصرف برق ارائه نمی دهد. در این دیدگاه، رک ممکن است بسیار نزدیک به قطع کردن یک شکن باشد، اما هیچ کس قادر به تشخیص این  به عنوان یک مشکل نیست.

 نمای مانیتورینگ یک صفحه محلی ارائه می دهد که فقط اطلاعات آنی را نمایش می دهد. این می تواند در تعیین تعادل فاز و وضعیت بار مدار کلی مفید باشد، اما بینش را فقط در یک لحظه فراهم می کند.تصمیمات ناشی از این اطلاعات، اوج استفاده یا روندهای چرخه ای را در نظر نمی گیرند. این دستگاه ها نمی توانند خارج از صفحه نمایش محلی سیگنال دهند و نمی توانند به کارکنان فناوری اطلاعات در مورد موقعیت های پرخطر در صورت وقوع هشدار دهند.

برای کاربردهای مراکز اطلاعات، نمای اندازه گیری زمانی که مدارها به حداکثر ظرفیت نزدیک می شوند و هنگامی که قطع کننده ها در معرض خطر خاموش شدن هستند، امکان دید را فراهم می کند. از طریق استفاده از یک کارت مدیریت شبکه داخلی، PDU های اندازه گیری شده می توانند رسیدن بار به آستانه های از پیش تعیین شده قبل از بروز مشکل را به کاربران از طریق ایمیل، پیام متنی، هشدارهای بصری روی نمایشگرها و از طریق دیگر ابزارها هشدار دهند.کارکنان فناوری اطلاعات می توانند از تاریخچه مصرف انرژی ذخیره شده برای تجزیه و تحلیل روندها و تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد مکان اضافه کردن دستگاه های جدید استفاده کنند تا مدارها متعادل شوند و هرگز در معرض خطر اضافه بار نباشند.این نوع برنامه‌ریزی پیشگیرانه، رویکردی محکم برای از بین بردن زمان خرابی قطع‌کننده‌ها است.

برخی از PDU های رک به جای مدارهای انشعاب، اندازه گیری پریزهای جداگانه را ارائه می دهند. در حالی که اکثر مراکز داده آمادگی استفاده از این نگاه عمیق‌تر به مصرف انرژی در رک را ندارند، این متخصصان فناوری اطلاعات را با ابزارهای لازم برای مدیریت پیشرفته انرژی توانمند می‌سازد.

بسیاری از PDU های رک نیز قادر به اندازه گیری ابعاد دیگر محیط عملیاتی هستند. معمولاً سنسورهای دما و رطوبت می توانند به PDU های رک اندازه گیری متصل شوند. سپس PDU ها می توانند آن اطلاعات را در صفحه نمایش محلی نمایش دهند و داده ها را در شبکه ذخیره یا انتقال دهند.پس از در دسترس بودن برق، دمای سرور محتمل ترین علت مشکل و خرابی تجهیزات است. سنسورهای دمای داخل رک متصل به PDU های رک یک راه آسان برای اطمینان از یک محیط عملکرد مناسب برای سرورها و سایر تجهیزات است.

توصیه: از PDU های رک اندازه گیری شده استفاده کنید اگر هیچ اندازه گیری اختصاصی بالادستی مدار انشعاب رک PDU وجود ندارد.

 Rack PDU ها همچنین می توانند کنترل و همچنین دید را فراهم کنند. عملکرد سوئیچینگ به پریزها اجازه می دهد تا از راه دور و از طریق اتصال شبکه خاموش و روشن شوند.این برای محل های راه دور معمول است. سرورها یا سوئیچ‌ها گاهی نیاز به راه‌اندازی مجدد فیزیکی دارند، حتی در دفتر یا تأسیساتی که کارکنان فناوری اطلاعات در محل ندارند. یک راه معمول برای انجام این کار شامل تماس با مدیر محلی است.مدیر به داخل منبع اطلاعات شبکه ناآشنا می رود و به دنبال نشانه هایی برای شناسایی دستگاه مشکل دار می گردد تا آن را مجددا راه اندازی کند. حتی با نیت خوب، گاهی اوقات تجهیزات اشتباه راه اندازی مجدد می شوند. PDU های رک سوئیچ به کارکنان دانای فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا گردش تجهیزات را مدیریت کنند، حتی اگر دور از دید باشند.

 با استفاده از تجهیزات واقع شده در کنارهم یکی از رایج ترین تماس ها درخواست راه اندازی مجدد دستی سرورهای به تعلیق درآمده است. برای انجام این کار، ادمین colo باید به رک برود، سرور صحیح را شناسایی کند، آن را مجددا راه اندازی کند و سپس با مشتری تأیید کند که کار با موفقیت انجام شده است. اینکار زمان می برد و معمولاً شامل هزینه ای (معمولاً 100 تا 200 دلار در ساعت) برای هر کاری که توسط کولو برای مدیریت تجهیزات مشتریان انجام می شود، می شود. این زمان تاخیر، ریسک و هزینه را می توان با PDU های رک که می توانند پریزها را از راه دور تغییر دهند، از بین برد. شکل 2 نمونه ای از رابط کنترل برای کنترل خروجی های PDU رک را نشان می دهد.

شکل 2

در یک محیط موقعیت سرور های راه اندازی مجدد را می توانیم از راه دور توسط پریز های دوچرخه سواری با یک PDU رک سوئیچ شده مدیریت کنیم.

“دقت تجهیزات اندازه گیری”

 مانند همه دستگاه‌های اندازه‌گیری، PDUهای اندازه‌گیری دارای نوار مقاومت در دقت اندازه گیری هستند. مقاومت های مبدل‌های جریان اثر هال (CTS) که معمولاً در PDUها استفاده می‌شوند، تحت تأثیر دمای عملیاتی و بار جریان است.  همانطور که دمای محیط افزایش می یابد، تحملCT  همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است نیز افزایش می یابد. چگالی بالا و استراتژی های مهار هوای قفسه تمایل دارند دمای راهروهای داغ را تا 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) یا بالاتر هدایت کنند. محیط عملیاتی مرکز داده محدودیت‌های عملی را برای محدوده دمای عملیاتی که احتمالاً رک با آن مواجه می‌شود، فراهم می‌کند. بعید است دمای راهروهای سرد کمتر از 15 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) باشد، و دمای اگزوز سرور بعید است از 45 درجه سانتیگراد (113 درجه فارنهایت) بالاتر رود.بالاتر از این محدوده، قابلیت اطمینان سرور تبدیل به یک نگرانی می‌شود، زیرا قطعات الکترونیکی قرار نیست به طور مداوم در دماهای بالا کار کنند. توجه داشته باشید که PDUها معمولاً در پشت یک قفسه فناوری اطلاعات نصب می‌شوند که می‌توانند دمای بالای 45 درجه سانتی‌گراد(113درجه فارنهایت) را در راهروهای داغ تحمل کنند.مطمئن شوید که PDU  برای استفاده مداوم در کاربردهای دمای بالا درجه بندی شده است.

شکل 3

 

تحمل اندازه گیری فعلی با دما متفاوت است و در صورت استفاده در محیط های شدید ممکن است از محدوده عملی خارج گردد.

                  “خطای متر درمقابل دمای محیط”

همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است؛  به طور مشابه، CT ها در مرزهای بالای ظرفیت سنجش جریان خود، دقت کمتری دارند.این واگرایی چندان نگران کننده نیست، زیرا هدف اصلی کنتور محافظت در برابر خاموش شدن قطع کننده جریان بیش از حد است که طبیعتاً با محدوده دقت بالاتر کنتور مطابقت دارد.

شکل 4

با افزایش بار فعلی، تحمل اندازه گیری جریان افزایش پیدا می کند.

دقت 25 درصد یا کمتر به طور کلی برای استفاده از مرکز داده قابل قبول است. به عنوان مثال، برای یک بریکر 20 آمپر در ایالات متحده، رک PDU دارای امتیاز مجاز بار پیوسته 16 آمپر است. این بافر کافی برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد مدار توسط جریان های هجومی در راه اندازی دستگاه فراهم می کند. در 16امپر ، یک متر با دقت +5% ؛ 15.2A16.8. را به ما می‌دهد.حتی با توجه به افزایش جریان هجومی نیز 16.8A  هنوز هم به راحتی زیر آستانه شکن است. این محدوده دقت برای اندازه‌گیری توان برای استرداد شارژ دپارتمان نیز کافی است.

کنتورها با دقت دقیق‌تر، مزایای کمی برای برنامه‌های مرکز داده ارائه می‌کنند و اغلب فقط برای مجموعه خاصی از شرایط عملیاتی انتخاب می‌شوند. هنگامی که PDU ها خارج از این باند باریک از پارامترهای عملیاتی استفاده می شوند، تحمل بیشتر می شود.

توصیه: مطمئن شوید که PDU برای استفاده مداوم در کاربردهای تا دمای 45 درجه سانتیگراد (113 درجه فارنهایت) درجه بندی شده است. یک PDU  اندازه‌گیری شده با تحمل دقت +5% یا کمتر انتخاب کنید، زیرا این دقت دید کافی را در بارگذاری مدار برای جلوگیری از اضافه بار مدار شکن فراهم می‌کند.

اگر قرار است برق برای فروش مجدد اندازه گیری شود، یک PDU دارای گواهی ANSI C12.1-2008 یا IEC 62052-11 یا 62053-21 مورد نیاز است. این استانداردها محدوده دقت محدودتر و روش کالیبراسیون ویژه ای را تعریف می کنند که وضوح دقیق تری را برای کنتورهای برق ارائه می دهد.این وضوح و کالیبراسیون برای موارد مصرف معمولی در اندازه‌گیری مرکز داده از جمله اکثر اندازه‌گیری‌های توان هم‌مکانی مورد نیاز نیست. PDUهایی که تحت عنوان «سنجش درجه برق»، «سنجش درجه درآمد»، یا «سنجش درجه قبوض» برچسب‌گذاری شده‌اند، اما برای یکی از این استانداردها تأیید نشده‌اند، معیارهای فروش مجدد انرژی اندازه‌گیری‌شده را برآورده نمی‌کنند.

گام پنجم: انتخاب ضریب فرم و نصب

معمولاً، هر قطعه از تجهیزات فناوری اطلاعات دارای منابع تغذیه اضافی است که برای تأمین برق در صورت از کار افتادن دیگری در نظر گرفته شده است. برای موارد مصرف مرکز داده، این منابع تغذیه عموماً به PDUهای اضافی جداگانه متصل می شوند که به نوبه خود از منابع یا مدارهای جداگانه تغذیه میکنند. این امر از سقوط کل بار در صورت بروز خطا در یک مسیر برق جلوگیری می کند.

Rack PDU ها در پشت قفسه های سرور نصب می شوند و خروجی های مناسبی را برای تجهیزات فناوری اطلاعات و کاربرانی که باید تجهیزات را پیکربندی کنند، فراهم می کنند. دو جهت نصب اولیه، که در شکل 5 نشان داده شده اند، عبارتند از: رک ها به همراه تجهیزات تصویری/صوتی

شکل 5

سبک‌های نصب افقی (a) و عمودی(b) U  – 0

  • PDUهای O-U عمودی نیرو را به پریزهایی که نزدیکتر به تجهیزاتی که به آن ها نیرو می دهند هستند، توزیع می کنند. این سبک جهت گیری مناسب در مراکز داده است، زیرا آنها هیچ فضایی از رک U را مصرف نمی کنند و کابل های برق کوتاه تری را احتياج دارند و به مدیریت کابل کمتری نیاز دارند. این جهت یک مسیر روشن تر و قابل مشاهده تر برای هر سیم را فراهم می کند.

توصیه: برای موارد استفاده در مرکز داده ها، هر زمان که ممکن است برای حداکثر فضای موجود و کاهش شلوغی کابل، یک ضریب فرم عمودی 0-U را انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

انتخاب یک PDU باید با درک نوع تجهیزاتی که نصب شده است؛ شروع شود. تجهیزات IT نوع و مقدار خروجی و همچنین نیازهای مصرف برق را تعیین می کند. با استفاده از برآورد نیاز برق و اطلاعات مربوط به ولتاژ سایت، حرکت ها و سیم های ورودی را می توان به اندازه ای مناسب درآورد.

 توجه بیشتری نیاز است به عدم بارگذاری بیش از حد مدارها و مورد مصرف در دمای بالا شود. PDU های اندازه گیری شده می توانند قبل از بارگذاری بیش از حد مدارها به مسئولان هشدار دهند و خطر خرابی را کاهش دهند. آنها داده های مربوط به استفاده از برق را تهیه میکنند که می تواند برای تصمیم گیری های بهتر به جای مداوم خواندن اطلاعات استفاده شود.

 در بیشتر موارد، استاندارد کردن یک یا دو PDU که عملاً برای هر کابینت در مرکز داده کافی است، امکان پذیر است. رایج ترین PDU ها عبارتند از:

  • خروجی های (36)C-13 و C-19

  • جریان نیروی ورودی(ANSI) 30A-20 32A-16(IEC)/

  • سیم وصل متصل با حداقل 2 متر (6 اینچ)

  • اندازه گیری شاخه با دقت +5% یا بهتر

  • ضریب فرم O-U

بازگشت به لیست